divendres, 3 de febrer de 2017

Rols del treball en grup

Sóc una ferma defensora del treball en grup, de fet d'això tractava el meu treball de final de grau! Avui mateix hem acabat unes maquetes sobre el relleu de Catalunya que, tot i portar-me de cap, han refermat més la meva convicció sobre els punts positius d'aquesta metodologia. He acabat amb mal de cap, ho reconec, però estic tan orgullosa dels seus resultats que ja estic pensant en quin serà els següent!
Si heu fet algun treball en grup sabreu que hi ha qui comença a manar, aquell que queda a disposició del que mana, un altre que juga, un que no sap ni per on començar, uns que discuteixen per tot... doncs bé, jo he fet unes medalles que es posen els components del grup per distribuir les tasques a fer. Tot el que he explicat abans segueix succeint, perquè depèn de la personalitat de cada alumne, però amb aquestes targetes aconsegueixo que tothom tingui alguna responsabilitat amb el grup. 
Entre ells se les van canviant i els agrada molt "manar" en alguna cosa, tenir una responsabilitat.
MODERADOR: Encarregat de mantenir el silenci i el torn de paraula. 
REPARTIDOR: Reparteix el material necessari, guarda allò que s'ha treballat fins al moment, recull el que s'ha fet, etc. 
PORTAVEU: Mentre treballem, m'agrada preguntar als alumnes què estan fent, quines són les seves idees, què faran, etc. El portaveu és l'encarregat de parlar per tot el grup i és també el que comunica les coses a la resta. 
SECRETARI: Anota en un paper què han fet, què han de fer el proper dia, pactes als que arriben, etc. 

Us les deixo per si us poden servir!



Per fer les medalles he fet servir el fons de:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada